Thursday, March 12, 2009

Teruskan Berjuang!!!




Assalamualaikum dan salam ceria kepada semua Teman PEPIAS UIA yang Hebat Belaka. Salam Rindu bertaut....


Sorotan Minggu Lepas... Pepias telah menganjurkan LAKEP di Kem Rebutia di Gombak... Program 3 hari 2 malam ini telah disertai oleh seramai 188 orang peserta bersama dengan 10 orang Committee program yg luar biasa hebat...


Walaupun program ini pada asalnya dianjurkan oleh Pepias Gombak untuk melatih fasi Matrik... Namun Survey Ke atas Kampus lain menunjukkan tanda positif tentang kehadiran yang diinginkan. Program ini pada Asalnya telah mencapai bilangan peserta 200 orang... namun penyertaan telah dihadkan atas sebab2 tertentu. Penglibatan semua kampus terhadap LAKEP ini menunjukkan keberansangan Ahli PEPIAS Di seluruh Cawangan dari sekitar Malaysia.


Walaupun berlaku sedikit kekurangan dari pengurusan program, Barisan Komiti LAKEP yang luar biasa hebat ini telah menunjukkan komitmen yang sgt hebat dalam meneruskan LAKEP 2009. Sekalung Penghargaan Buat Presiden Zulhelmi dan Saudara Bapul yang telah merestui LAKEP ini dijalankan. Semoga meeting pengurusan akan datang dapat membantu Ahli Pepias spt saya dan yang lain untuk menjadi lebih terurus dan professional. Teruskan Usaha S.U.A!!!


Kembali kepada topik Lakep ini, saya merasakan kekuatan kita telah menjadi sangat besar dan banyak. Justeru itu perlu ada tindakan untuk menyalurkan kepada saluran yang betul. Seharusnya PEPIAS perlu ada channel2 nya yang tersendiri. seperti: Program sek, Pengurusan, ekonomi, rekreasi dan sebagainya. Kerana sekarang kita dapat merasakan bahawa Ahli PEPIAS ini telah berbilang Channel. Saya tak rasa ade yang suka pergi prog sekolah sahaja. Banyak lagi yang perlu kita buat daripada yang kita pikir2 berulang tapi tak buat.


Hal ini telah saya bincang dengan saudara hazriq(Mantan pimpinan Kuis/BLK Pusat) ketika mana kami bertemu di Masjid Ansar Keramat. Saya merasakan bahawa betapa perlunya kita untuk melakukan Follow-up Kepada adik2 Lakep ini... Justeru saya telah terdengar idea dari beliau untuk membuat "PELAN GEGAR SEKOLAH" yang saya rasakan sangat perlu untuk kita lakukan sekarang dalam usaha merebut peluang cuti sekolah seminggu depan. (seminggu). Saya harap betullah ada cuti tu sebab saye pun tak pasti. Tapi nak diceritakan disini "Pelan gegar sekolah" itu sangat perlu dilaksanakan dalam usaha menghidupkan PROGRAM LAKEP.


Bagi saya sebagai pengarah Program, Program LAKEP yang terbaru ini, tidak dirasmikan penutupannya... saya beranggapan bahawa program LAKEP KITA masih lagi berjalan sampai ke saat ini. Justeru itu WAHAI SEMUA BLK2 pepias Bersatulah bersama dalam mengaktifkan para perajurit yang sedang dilatih saat ini... Even kita sendiri juga masih dalam proses Latihan menjadi DAI'e dan MURABBI(Penasihat) berjaya.


Pepias Gombak mengucapkan SaLAm PeRjUanGAN buat semua....


Maaf andai tersalah kata.

"Penerus Generasi HARAPAN Ummah"


YDP

PEPIAS GOMBAK


4 comments:

Anak Cucu ADAM said...

tahniah buat saudara pengarah
kenangan di LAKEP pasti tersemat di hati

nanti kalo de program ag ajak r kami..

apa?
Program Gegar Sekolah?
menarik bunyinye
tp jangan menarik bunyi di mulut shj
tp biar ada laksananya
si pencadang perlu mulakan dulu
si pendengar perlu beri support
si pembaca perlu susuri
haha
nak join erk

Anonymous said...

InsyaAllah abg akan follow up Hazriq... huhu

Anonymous said...

salam buat sahabat pepias taniah di atas kejayaan menjayakan progam kali ini.... saya nak mintak maaf kerana x dpt yang ikut sekali join progam ini kerana sya sibuk cikit.... hanya satu saya pesan saya
jadi lah seperti lebah
bersatu memberi mafaat pd agama. bangsa dan negara...
jgn jadi seperti anai- anai bersatu tapi merosakan agama. bangsa dan negara....

Anonymous said...

razman

projek gegar sekolah ni rasanya telah pun dijalankan pada 2003,2004 dan 2005 kalau tak silap abg,tetapi atas nama lain Perjalanan SAtu arah Dan Azam (PERSADA) dan Pelan tindakan Mendekati Sekolah (PTMS).

Abg merasakan bahawa penyegaran semula perlu dilakukan agar program itu bole menjadi sesuatu yg relevan dalam mendekati mad'u semasa ini.

all the best!!